Waarom jouw bedrijf voice search nu moet omarmen

Waarom jouw bedrijf voice search nu moet omarmen

Zoals John Koetsier zegt: “Amazon luidde met de lancering van de eerste Amazon Echo medio 2015 een nieuw tijdperk van voice-first computing in. Vier jaar later vind je op grote schaal en op diverse apparaten stemgestuurde assistenten. Slechts weinig lokale bedrijven zijn er echter klaar voor om te profiteren van voice search. Maar 4% van de bedrijven heeft op alle belangrijke platforms correcte en actuele informatie.”

In artikelen wordt steeds opnieuw gezegd dat we met ons bedrijf voice search moeten omarmen. In deze blog wil ik de recente voicesearchstatistieken laten zien en onderzoeken waarom het voor een bedrijf van cruciaal belang is om zich hierop voor te bereiden en hoe.

‘Waarom jouw bedrijf voice search nu moet omarmen’ Slechts weinig lokale bedrijven zijn er echter klaar voor om te profiteren van voice search. In artikelen wordt steeds opnieuw gezegd dat we met ons bedrijf voice search moeten omarmen. In deze blog wil ik de recente voicesearchstatistieken laten zien en onderzoeken waarom het voor een bedrijf van cruciaal belang is om zich hierop voor te bereiden en hoe: http://bit.ly/VoiceSearchBedrijf

Met je bedrijf voice search omarmen: waarom nu voorbereiden?

Koetsier maakt duidelijk waarom voice search steeds belangrijker wordt. “Het gebruik van slimme luidsprekers is in 2018 bijna verdubbeld, met een snelle groei die verdergaat in 2020. En natuurlijk draagt bijna iedereen een apparaat bij zich dat voice search ondersteunt.”

Als bedrijf moeten we ons nu voorbereiden, maar we kunnen wel de tijd nemen om het te perfectioneren. Volgens Uberall gebruikt slechts 10% van ons voice search dagelijks. Nog eens 11% gebruikt het minstens één keer per maand en 57% van de ondervraagden van Uberall zegt dat ze nooit voice search gebruiken. Toch groeien die cijfers, vooral in auto’s, waar over het algemeen alleen handsfree gebruik van smartphones is toegestaan.

Volgens Jason Miller probeerde onderzoek van Microsoft Bing na te gaan hoe wijdverbreid deze nieuwe manier van zoeken is en welke mogelijkheden er zijn voor adverteerders en marketeers. Uit dit onderzoek onder 1.000 consumenten en 150 marketeers bleek dat Britten momenteel 2,4 keer per dag voice search gebruiken, wat zelfs oploopt tot 3,8 keer per dag onder jonge consumenten van 18 tot 24 jaar.

Voordelen

Wat als voordeel wordt aangegeven is onder meer de snelheid (44%), de moderniteit van de technologie (34%) en het gevoel dat het minder moeite kost dan text search (31%). Bovendien zegt een kwart van de consumenten (24%) dat ze niet verbaasd zouden zijn als ze een gerichte advertentie via voice search zouden ontvangen.

Ook gezien het afnemende aandeel van desktop search ten gunste van mobile search acht Koetsier een verdere groei van voice search waarschijnlijk. Miller is het daarmee eens: “Dit is geen trend voor de korte termijn. Dit is de toekomst van het zoeken en heeft in haar huidige vorm het vermogen om het zoeken aanzienlijk te verbeteren.”

Niet overtuigd? Christo Petrov heeft 41 statistieken voor als je zeker wilt zijn dat voice search niet een rage is.

Lokaal

Ejaz Ahmed zegt dat het positieve effect op lokale bedrijven het beste onderdeel van de nieuwe ontwikkeling van voice search is. Voice search helpt bij het weergeven van locaties en diensten die het dichtst bij jouw locatie liggen. Als lokale bedrijven voice search echt omarmen, zullen ze het heel goed gaan doen. Dit geldt niet alleen voor lokale restaurants, maar bijvoorbeeld ook voor kapperszaken, kruidenierswinkels, bouwmarkten en winkelcentra.

Waarom is voice search aantrekkelijker dan het traditionele zoeken?

Ahmed stelt dat voice search een naadloze ervaring biedt als je het vergelijkt met het traditionele zoeken. De informatiestroom is sneller, effectiever en aantrekkelijker. Het is vooral een technologische vooruitgang. Technologie is erop gericht om zo snel mogelijk informatie te verstrekken. Vergelijk typen met praten. Je kunt Alexa zelfs tijdens het aankleden of koken een commando geven. Kun je typen terwijl je dat doet? Het leidt tot meer productiviteit.

Waar kun je optimaliseren voor voice search?

Koetsier legt uit dat 90% van de “voice readiness” kan worden bereikt op slechts drie platforms: Google, Yelp en Bing. Google voedt Siri van Apple en de Apple Maps resultaten. Als je Google hebt, heb je Apple ook. Andere platforms zijn Facebook, Foursquare, Hot Frog en Judy’s Book. Maar zelfs met 34 andere gidsen en zoekplatforms beslaan ze slechts 10% van het voicesearch-universum.

Ahmed legt uit dat het misschien niet eens zo heel moeilijk is om te optimaliseren voor deze moderne manier van zoeken. Je hoeft niet iets radicaal anders te doen. Traditionele SEO leidt nog steeds. Er zijn inderdaad wel een paar aanpassingen die nuttig kunnen zijn voor je merk.

Hij stelt voor om je content aan te passen met woorden als hoe, waarom, waar, het beste en nieuw. Gebruikers die spraakzoekacties uitvoeren, stellen hun stemassistenten namelijk meestal vragen. Als je een lokaal bedrijf bent, is het ook noodzakelijk om een plaatselijke vermelding te hebben. Alle zoekmachines gebruiken plaatselijke vermeldingen als prioriteit bij het zoeken.

Een ander belangrijk element dat nodig is voor SEO is featured snippets. Hoe beknopter de informatie over je merk, hoe vaker zal het opduiken bij voice search.

Voice search en SEO

Ik hoop dat deze blog je meer achtergrondinformatie heeft gegeven over voice search en dat je nu enkele praktische tips hebt om de website van je bedrijf te verbeteren. Het lijkt erop dat deze manier van zoeken al geruime tijd in opmars is en dat het slim is om voice search in overweging te nemen bij het plannen van je marketingstrategie. SEO-hulpmiddelen kunnen je daarbij helpen.

In What is the Best SEO Tool for Freelancers and Small Business Owners? bespreek ik waarom je een SEO-hulpmiddel nodig hebt en welke factoren je in overweging moet nemen bij het kiezen van het beste SEO-hulpmiddel. Vervolgens bekijk ik een aantal huidige SEO-hulpmiddelen, zodat je weet uit welke je kunt kiezen.

Het is mogelijk dat je je meer wilt richten op socialmediamarketing. Dit is een absolute must in elke marketingstrategie. Geen enkel bedrijf kan het zich veroorloven om socialmediamarketing te negeren. The Best Social Media Marketing Tips for Your Business heeft 24 tips die je kunt gebruiken voor je bedrijf. De blog bespreekt socialmedia-accounts, planning, strategie, hulpmiddelen en influencers.

Content optimaliseren met vertalingen

In mijn dagelijks leven ben ik een professionele vertaler. Mijn taalcombinatie is Nederlands-Engels. Mocht je bezig zijn met het optimaliseren van teksten en je besluit dat jouw content ook geschikt is voor buitenlandse bezoekers, dan kan ik je helpen met de vertaling ervan. Mocht je een andere taalcombinatie nodig hebben, dan kan ik mijn netwerk inschakelen. Neem contact met me op via info@BudgetVertalingOnline.nl om te praten over je vertaalproject.