Dit zijn de trends in digital marketing die je nu moet volgen

Dit zijn de trends in digital marketing die je nu moet volgen

Het is alweer twee jaar geleden sinds ik How Can Current Digital Marketing Trends Help the Entrepreneur? heb geschreven. Niet is zo veranderlijk als digital marketing en social media en daarom is het tijd voor een nieuwe blog. Ik heb een infographic gevonden die door HyprOnline is gemaakt. Deze bevat negen trends in digital marketing die je in 2020 moet volgen. Deze wil ik graag met je delen. De infographic vind je hieronder.

‘Dit zijn de trends in digital marketing die je nu moet volgen’ Het is alweer twee jaar geleden sinds ik ‘How Can Current Digital Marketing Trends Help the Entrepreneur?’ heb geschreven. Niet is zo veranderlijk als digital marketing en social media en daarom is het tijd voor een nieuwe blog. Ik heb een infographic gevonden met negen trends in digital marketing die je in 2020 moet volgen. Deze wil ik graag met je delen: http://bit.ly/DigMarkTrends2020NL

Belangrijkste bevindingen van infographic over trends in digital marketing

HyprOnline zegt niets nieuws als ze zeggen dat content koning is en dat het produceren van geschikte content voor je publiek een must is. Wist je echter dat het gebruik van de Catalogusadvertentie op Facebook of Instagram een beproefde methode is om meer clicks binnen te halen?  Als het gaat om B2B-marketing, dan draait het om Linkedin Inmail en personal branding (of niet?). Ook trekt eenvoudige content minder aandacht dan grafische berichten.

‘Dit zijn de trends in digital marketing die je nu moet volgen’ Het is alweer twee jaar geleden sinds ik ‘How Can Current Digital Marketing Trends Help the Entrepreneur?’ heb geschreven. Niet is zo veranderlijk als digital marketing en social media en daarom is het tijd voor een nieuwe blog. Ik heb een infographic gevonden met negen trends in digital marketing die je in 2020 moet volgen. Deze wil ik graag met je delen: http://bit.ly/DigMarkTrends2020NL

De trend van podcasts

Tot slot stelt HyprOnline dat podcastmarketing al meer dan negen jaar een aanzienlijke groei laat zien. Dat heb ik ook gemerkt. In een recente blog (Blog of podcast: wat helpt de ondernemer het beste?) onderzocht ik podcasts. Podcasts hebben enkele voordelen. Met een podcast bouw je als mens een band op met je publiek en krijg je informatie uit de eerste hand van betrouwbare bronnen. Ook kunnen je luisteraars multitasken en heeft je publiek meer tijd met je content.

Er zijn ook enkele nadelen waar je rekening mee moet houden voordat je begint. Met podcasts zitten er grenzen aan SEO, hoewel Google een bescheiden stap heeft gezet. Je kunt geen links toevoegen en er zijn nauwelijks ontwikkelde analysemogelijkheden. De luisteraar kan de inhoud ook niet doorspitten voor relevante informatie. Bovendien hebben ze geen natuurlijke wijze om leads te genereren.

Wil je meer lezen?

In januari heb ik een lijstje gemaakt van mijn populairste blogs over digital marketing uit 2019. Ik heb ze onderverdeeld in drie categorieën: algemeen, content marketing en social media. Als digital marketing nieuw is voor je, dan helpen sommige van deze blogs je op weg. Andere zijn meer diepgaand. Zo is er bijvoorbeeld de ultieme gids voor hashtaggebruik op elk populair socialmediaplatform. En denk aan voice search en influencers.

Twee weken geleden bracht ik een blog uit met zes voorspellingen voor social media in 2020. En vier weken geleden schreef ik een blog met de Instagramstatistieken die je in 2020 moet kennen.