Infographics voor je bedrijf: waarom je ze nog steeds nodig hebt

Infographics voor je bedrijf: waarom je ze nog steeds nodig hebt

Infographics. Mijn bedrijf gebruikte ze. Jouw bedrijf gebruikt ze. De bedrijven die je op social media volt gebruiken ze. Maar waarom gebruik je infographics voor je bedrijf? En hoe relevant zijn ze vandaag de dag? Killer Visual Strategies was oorspronkelijk opgericht om infographics te maken en deelt hoe we onze infographicgebruik kunnen updaten.

‘Infographics voor je bedrijf: waarom je ze nog steeds nodig hebt’ Infographics. Mijn bedrijf gebruikte ze. Jouw bedrijf gebruikt ze. De bedrijven die je op social media volt gebruiken ze. Maar waarom gebruik je infographics voor je bedrijf? En hoe relevant zijn ze vandaag de dag? Killer Visual Strategies deelt hoe we onze infographicgebruik kunnen updaten: http://bit.ly/InfographicsNL

Infographics voor je bedrijf geven je content die makkelijk te delen is

Killer Visual Strategies herinnert zich dat ongeveer tien jaar geleden bijna elk bedrijf infographics gebruikte als onderdeel van haar marketinginspanningen. Volgens hen was de waarde van infographics voor je bedrijf duidelijk. Infographics waren “makkelijk deelbare content die overtollige tekst wegknipten voor een publiek waarvan de aandachtsspanne steeds korter werd”. Killer Visual Strategies heeft echter een verschuiving opgemerkt. Ze zien een verschuiving naar een grotere verscheidenheid aan visuele content, zoals interactieve ervaringen, augmented reality en motion graphics en video.

We gebruiken nog steeds infographics

We gebruiken nog steeds infographics en wel om verschillende redenen. Killer Visual Strategies geeft enkele voorbeelden. Nonprofits gebruiken infographics om hun successen te delen en verantwoording af te leggen aan de mensen die ze dienen. Andere toepassingen van infographics voor je bedrijf zijn om te onderwijzen en om gegevens te delen. Ook kun je er toepassingen mee uitleggen en verhalen vertellen.

Infographics hebben inderdaad brede toepassingen. Ze zijn eenvoudigweg niet de enige manier voor bedrijven om verhalen op basis van data te vertellen, zegt Killer Visual Strategies. We maken en delen steeds meer visuele content en we hebben meer opties dan ooit. Dat betekent dat bureaus die vroeger alleen infographics maakten, nu bureaus voor visuele communicatie zijn die meerdere media combineren.

Killer Visual Strategies ziet een verschuiving naar kwaliteit

Een paar jaar geleden wilden bedrijven zoveel mogelijk infographics maken. Dit ging vaak ten koste van de kwaliteit. Killer Visual Strategies ziet een behoorlijke verschuiving naar het voorrang geven aan kwaliteit boven kwantiteit.

Nu we Instagram, Snapchat en YouTube hebben, is het publiek zeer visueel geletterd. Ze eisen kwaliteit. Marketeers moeten dat simpelweg leveren. Zoals met alles, kan slecht gemaakte content schade aanrichten aan je bedrijf. Content van lage kwaliteit kan ervoor zorgen dat het lijkt alsof je bedrijf zich niet bekommert om kwaliteit. Geldt dat ook voor je producten en diensten? Dat is wat je publiek misschien denkt. 

Infographics voor je bedrijf: nieuwe toepassingen

Killer Visual Strategies heeft ook ontdekt dat marketeers nieuwe toepassingen voor infographics hebben ontdekt.

We hebben nu:

  • Social media micronarratives & mini-infographics

Hapklaar. Een of twee statistieken tegelijk. Snel te lezen en gemakkelijk te delen.

  • Interactieve infographics

Maken animaties, hyperlinks, tips voor hulpprogramma’s, accordeonmenu’s en andere niet-statische elementen mogelijk. Combineren de hoge engagement van geanimeerde video’s met de mogelijkheid om op bepaalde elementen te klikken.

  • Jaarverslagen & financiële verslagen

Interactieve stukken maken dieper onderzoek mogelijk. Overtuigen meer bij communicatie van belangrijke informatie. Verzamelen de belangrijkste gegevens van een rapport in boeiende datavisualisaties. PDF-rapporten, stukken waarbij je veel moet scrollen of presentaties.

  • Motion graphics

Delen gegevens terwijl ze tekst op het scherm beperken. Profiteren van de populariteit van video om hoogwaardige engagement te stimuleren. Kunnen het publiek door een bepaald verhaal leiden. Een persoonlijkere ervaring.

Wil je meer lezen over digital marketing?

In december heb ik mijn populairste blogs van 2019 over digitale marketing op een rijtje gezet. Ik heb ze onderverdeeld in drie categorieën: algemeen, contentmarketing en social media. Als digitale marketing nieuw is voor je, dan helpen sommige van deze blogs je op weg. Andere blogs gaan meer de diepte in. Zo is er de ultieme handleiding voor hashtaggebruik op de populaire socialmediaplatforms. En er is ook een blog over voice search.

Vier weken geleden heb ik ook een blog gepubliceerd waarin ik uitleg waarom je moet overstappen van macro-influencers naar micro-influencers. En twee weken gelezen schreef ik een blog over 4 trends in contentmarketing die je moet volgen.