Evergreen content updaten: waarom?

Evergreen content updaten: waarom?

De eerste keer dat ik over evergreen content schreef, was in 2015 toen ik beschreef hoe je het kunt schrijven. Enkele maanden later maakte ik de ultieme evergreen-content-marketinggids voor ondernemers. Vervolgens gaf ik je in 2017 een lijst met ideeën voor evergreen content, maar ik heb ook met je gedeeld waarom het soms nuttig is om actuele inhoud te kiezen in plaats van evergreen content. Zoals je ziet, richten al deze berichten zich op de creatiezijde van het verhaal. Deze blog gaat over de onderhoudskant en praat over evergreen content updaten.

‘Je evergreen content updaten: waarom?’ De meeste blogs over evergreen content richten zich op de creatiezijde van het verhaal. Deze blog gaat over de onderhoudskant en legt uit waarom je je evergreen content moet updaten: http://bit.ly/EvergreenContentUpdaten

Waarom zou je je richten op evergreen content?

Een evergreen blogbericht is een bericht dat je één keer schrijft en publiceert, maar dat de lezer dezelfde waarde biedt op de eerste dag als op dag 366. Je hebt er een keer werk aan en het blijft lange tijd waarde leveren. Faisal Kalim zegt dat evergreen content leidt tot “betrouwbaarder verkeer, betere advertentievooruitzichten en e-commerce-inkomsten.” Het “leidt tot meer organisch verkeer naar de site. Organisch verkeer, algemeen beschouwd als de meest waardevolle verkeersbron voor uitgevers, is nu verantwoordelijk voor meer dan 50% van al het siteverkeer.”

Kalim geeft het voorbeeld van Wired, waarbij “60% van het totale aantal bezoeken gaat naar nieuwe verhalen, 20% gaat naar verhalen die tussen een week en zes maanden oud zijn en de resterende 20% gaat naar inhoud die ouder is dan zes maanden.” Denk je dat je archief dood is? Het werkt harder dan je je waarschijnlijk voorstelt! De reden hiervoor is dat dit soort inhoud doorgaans informatieve zoekopdrachten zeer goed beantwoordt en vaak een hogere ranking heeft.

Evergreen content hoeft niet moeilijk te zijn

Kalim noemt een interessant voorbeeld van hoe je van een evenement (meestal actuele inhoud) drie stukken inhoud kunt maken met zeer veel interactie. Het bedenken van onderwerpen voor evergreen content is voor sommigen misschien een uitdaging, maar The Observer betrekt simpelweg de lezers bij het vinden van onderwerpen. Een nieuw hamburgerrestaurant kwam naar hun buurt en op Facebook vroegen ze volgers naar hun favoriete lokale hamburgerrestaurants. Ze zetten die antwoorden vervolgens in een peiling in een artikel (meer dan 2.000 mensen brachten hun stem uit) en de resultaten werden verzameld in een diavoorstelling. Zo hadden ze een bericht op sociale media, een diavoorstelling en een evergreen artikel waarin bezoekers de beste lokale hamburgerrestaurants volgens de lokale bevolking kunnen vinden. Dat is waardevolle informatie waar mensen naar op zoek zijn.

Je evergreen content updaten

Wat mij het meest opviel in Kalim’s artikel is de strategie die Ebner hanteert, een Duitse B2B- en special-interest-publisher. Ze streven ernaar om evergreen content regelmatig weer boven water te krijgen en daarom is voor hen evergreen content updaten iets wat ze elke drie tot zes maanden doen. Volgens Kalim “controleert hun afdeling voor publieksontwikkeling de populairste Google-zoekwoorden en -zinnen en werkt de afdeling de artikelen dienovereenkomstig bij”. Je evergreen content updaten vergt veel werk, wat moeilijk kan zijn voor kleine bedrijven, maar het vergroot wel het bereik van je content.

Je actuele inhoud opnieuw gebruiken?

Een andere benadering die ze hebben, is nieuws een andere bestemming geven in evergreen content. Het artikel gebruikt het voorbeeld van een nieuwe Rolex. De lancering is nieuws. Vervolgens ondergaat deze Rolex aanpassingen en kan er aanvullende informatie zijn over de doorverkopersmarkt of grijze markt. Je zou al deze updates kunnen verwerken in actuele artikelen. Dat kan ertoe leiden dat het oorspronkelijke artikel onder nieuwe inhoud wordt begraven. In plaats daarvan blijft de uitgever het artikel actualiseren en opnieuw boven water brengen. Dat betekent minder werk en een groter bereik van je oorspronkelijke artikel.

Jot Jot Boom heeft nog een voorbeeld van hoe je evergreen content een andere bestemming kunt geven. Zodra je weet welke je populairste blogberichten zijn, “kun je de lay-out opknippen en ze veranderen in lijstjes, infographics, video’s of je kunt een expert uit de industrie zoeken en er een interview van maken”. Als je denkt dat het bericht nog goed is zoals het is, kun je ook proberen om de trefwoorden, afbeeldingen en feiten bij te werken, zodat het “nog wat harder voor je werkt”.

Evergreen video’s en podcasts

In dit blogbericht bespreek ik vooral blogberichten als mogelijke evergreen content. Video is echter ook een goede manier om dit soort inhoud te creëren.

Weet je niet zeker waar je moet beginnen? In mijn blogs vind je wellicht de hulp die je nodig hebt. Ik heb ongeveer twee jaar geleden een YouTube-kanaal opgericht en ik heb gedeeld wat ik allemaal heb geleerd. How to Start a Vlog for Your Business the Right Way en What is the Simplest Way for a Newbie to Edit a Vlog? zijn een goed begin voor je.

Een andere manier kan podcasting zijn, omdat Google van plan is om podcasts beter in de zoekresultaten op te nemen. Blog of podcast: wat helpt de ondernemer het beste? geeft je de broodnodige informatie.

Vergroot het bereik van je evergreen content

Je hebt een briljante tekst geschreven die veel verkeer naar je website trekt. Soms is het handig, als het je zakelijke doelstellingen ondersteunt, om deze inhoud ook in andere talen aan te bieden. Daarbij kan ik je helpen. Ik ben een professionele vertaler en ik help vooral zakelijke klanten met hun websites, blogberichten, handleidingen, managementboeken, personeelsinstructies, algemene voorwaarden, privacyverklaringen en dergelijke. Mijn taalcombinatie is Nederlands <> Engels en ik kan gebruik maken van mijn netwerk van vertalers voor andere taalcombinaties. Wil je praten over je vertaalproject? Mijn e-mailadres is info@budgetvertalingOnline.nl.