De Instagramstatistieken die je in 2020 moet kennen [infographic]

Squarelovin blikt terug op het groeiverhaal van Instagram als ze noemen dat Instagram op 6 oktober 2010 werd gepubliceerd. Een miljoen gebruikers meldden zich aan in de eerste twee maanden en na een jaar had Instagram tien miljoen leden. Vandaag de dag delen een miljard mensen gemiddeld 95 miljoen foto’s per dag. In Sponsored Posts on Instagram: The Ultimate Guide kon je lezen dat 500 miljoen van die gebruikers dagelijks reageren op berichten. Deze gebruikers reageren niet alleen op hun vrienden, maar ook op bedrijven. Als je het als bedrijf goed doet op Instagram, kun je je omzet verhogen, dus in deze blog lees je welke Instagramstatistieken je in 2020 moet kennen om het beste uit je strategie te halen. Continue Reading →

De 8 populairste blogs over ondernemen uit 2019

Het nieuwe jaar is net begonnen. Dat is een goed moment om terug te blikken op wat vorig jaar blogs waren die goed werden gelezen, voordat we ons richten op nieuwe blogs. Hier vind je daarom de 8 populairste blogs over ondernemen uit 2019. Ik heb ze onderverdeeld in drie categorieën: algemeen, financiën en online ondernemen. Ik hoop dat je een fijne jaarwisseling hebt gehad en dat we elkaar in 2020 weer zien! Continue Reading →

De 7 populairste blogs over digital marketing uit 2019

Het nieuwe jaar is net begonnen. Dat is een goed moment om terug te blikken op wat vorig jaar blogs waren die goed werden gelezen, voordat we ons richten op nieuwe blogs. Hier vind je daarom de 7 populairste blogs over digital marketing uit 2019. Ik heb ze onderverdeeld in drie categorieën: algemeen, content marketing en social media. Ik hoop dat je een fijne jaarwisseling hebt gehad en dat we elkaar in 2020 weer zien! Continue Reading →

Wanneer is het handig om een boekhouder in te huren?

Wanneer je van plan bent om je eigen bedrijf te starten, komen er veel vragen en beslissingsmomenten op je af. Een van de onderwerpen waarmee je aan de slag moet, is de administratie. Zoals ik in Met een klein budget starten met een onderneming zei, kan het in het begin handig en minder prijzig zijn om de administratie zelf te doen via een boekhoudprogramma. In deze blog bespreek ik wanneer en waarom het wel handig kan zijn om een boekhouder in te schakelen. Continue Reading →

Waarom jouw bedrijf voice search nu moet omarmen

Zoals John Koetsier zegt: “Amazon luidde met de lancering van de eerste Amazon Echo medio 2015 een nieuw tijdperk van voice-first computing in. Vier jaar later vind je op grote schaal en op diverse apparaten stemgestuurde assistenten. Slechts weinig lokale bedrijven zijn er echter klaar voor om te profiteren van voice search. Maar 4% van de bedrijven heeft op alle belangrijke platforms correcte en actuele informatie.” In artikelen wordt steeds opnieuw gezegd dat we met ons bedrijf voice search moeten omarmen. In deze blog wil ik de recente voicesearchstatistieken laten zien en onderzoeken waarom het voor een bedrijf van cruciaal belang is om zich hierop voor te bereiden en hoe. Continue Reading →

Evergreen content updaten: waarom?

De eerste keer dat ik over evergreen content schreef, was in 2015 toen ik beschreef hoe je het kunt schrijven. Enkele maanden later maakte ik de ultieme evergreen-content-marketinggids voor ondernemers. Vervolgens gaf ik je in 2017 een lijst met ideeën voor evergreen content, maar ik heb ook met je gedeeld waarom het soms nuttig is om actuele inhoud te kiezen in plaats van evergreen content. Zoals je ziet, richten al deze berichten zich op de creatiezijde van het verhaal. Deze blog gaat over de onderhoudskant en praat over evergreen content updaten. Continue Reading →

Blog of podcast: wat helpt de ondernemer het beste?

Ik luister zelf nooit naar podcasts, maar ik ben wel te gast geweest bij diverse podcasts, omdat ik begrijp dat hun media-aandacht me kan helpen. Het maakt me wel nieuwsgierig naar de voordelen van het presenteren van een podcast voor ondernemers. Is podcasten een goede stap voor ondernemers om de naamsbekendheid te vergroten of wegen de voordelen niet op tegen de inspanningen en kosten? Dus, blog of podcast? Continue Reading →

Hoe kan de zzp’er een leuk kerstcadeau regelen?

Voor ons zzp’ers is het einde van het jaar vaak druk met opdrachten die nét nog voor 31 december moeten worden opgeleverd en de voorbereidingen voor de feestdagen. Kreeg je als werknemer nog een kerstpakket mee, nu moet je zelf iets leuk verzinnen voor je opdrachtgevers. Je staat voor de keuze: ga je wel of niet iets geven aan of sturen naar je opdrachtgevers en anderen in je netwerk? Een heus kerstpakket is vaak net buiten ons budget. Wat zijn dan je opties? Hoe kan de zzp’er een leuk kerstcadeau regelen? In deze blog geef ik je tips. Continue Reading →

Met een klein budget starten met een onderneming

Toen ik in 2011 mijn vertaalbureau oprichtte, was ik net een paar weken afgestudeerd en had ik nog geen inkomen. Een bedrijf opzetten kost altijd geld, maar als je nauwelijks budget hebt, word je creatief. Als je direct dure hulpmiddelen nodig hebt als gereedschap of een wagenpark is het natuurlijk een ander verhaal, maar in deze blog geef ik je tips hoe je met een klein budget toch kunt starten met een onderneming. Continue Reading →